RSS

BIO-löpning

12 Apr

Igår var jag på en klassåterträff som var riktigt trevlig. Vi var ju ett gäng som i princip inte hade setts på 50 år och det fanns ju både mycket att berätta och att lyssna på. Jag kom av förklarliga skäl iväg ganska sent, men vad gör det. Jag sov lite längre än vad jag hade tänkt idag men så fort jag vaknade hoppade jag i min löparoutfit och gav mig ut på en runda. Dagen till är hade jag även med mig min actionkamera och filmade rundan. Varför det kan man undra? Tja, mest för att jag ville de.

Igår hade jag underliga fenomen i kroppen och hade en kraftlöshet som jag sällan brukar ha. Vad detta berodde på vet jag inte. Min gissning va att det var stressrelaterat (med facit i hand). Jag hade vaknat upp till ett blåsigt och mulet väder och log lite inombords. Skitväder är den bästa träningen så det här kan ju inte bli fel. Mycket riktigt, väl ute kunde jag konstatera att det blåste rejält – me like. Som vanligt lade jag mig i mitt bekvämtempo. Kroppen svarade bra och skickade inga varningssignaler. Pulsen låg där den skulle. Med andra ord det var bara att mala på och så gjorde jag. Jag kan mer och mer konstatera att Cordaronen har släppt sitt grepp om mig. Det går lite bättre för varje gång. Idag kände jag mig klart pigare i både kropp och själ och jag märker även detta på löpningen i sig och mitt löpsteg, som allt mer börjar likna ett riktigt löpsteg igen. Väl ute på Lexbyrakan fick jag vinden emot mig med all kraft men jag kunde lite förvånat konstatera att den inte tryckte ner mig så mycket som jag först trodde att den skulle göra och jag kände då hur tuppkammen reste sig på mig och det blev en sådan där äkta BIO-känsla (BIO = Bring It On). Väl hemma kunde jag rent resultatmässigt konstatera att min känsla i kroppen var rätt. Jag hade gjort årets hittills snabbaste runda.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 12 april, 2015 i Träning

 

Kommentera

 
