RSS

Bra morgontur

08 Apr

Så äntrade jag upp på cykelsadeln, även denna dag. Men idag blev det annorlunda. Jag möttes av ett vindstilla och lugnt väder vilket jag inte kunde säga om gårdagens morgoncykling. Det hela borgade för en fin tur och så blev det faktiskt denna morgon. Och bra flyt hade jag också för den delen. Grönt ljus vid Munkebäckskorsningen och grönt ljus vid Svingeln. När jag passerat Hjalmar Brantingsplatsen, så testade jag att cykla in på Herkulesgatan, sedan via moskén och in på Stålhandskegatan. Dvs den nya väg vi har börjat använda på hemvägen fast nu även åt motsatta hållet. Efter denna sväng kom jag återigen in på Bräckevägen och sedan den vanliga vägen till jobbet. Jag måste nog säga att denna väg är att föredra på väg till jobbet och hem. Den ger mer kontinuerlig cykling och jag slipper alla dessa korsningar med stoppljus utmed Hjalmar Brantingsgatan. Den går an på hemvägen men är lite tyngre att trampa på morgonen. Jag har ju i och för sig samma nivåskillnad båda vägarna (nästan) men på denna nya rutt är nivåskillnaden utsmetad på en längre sträcka och det gör det hela mer lättrampat. Så det kommer nog att bli denna rutt framledes, både morgon och kväll.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 8 april, 2015 i Träning

 

Kommentera

 
