RSS

Annandagsspring

06 Apr

Den arbetsfria dagen firades med livskvalité, vilket man inte kan förknippa jobb med. Det stod löpning på agendan idag. Det var ett tag sedan jag befann mig på springande fot så att säga. Den 22 mars närmare bestämt, det har ju varit en hel del cykling den senaste tiden. Jag hade höga ambitioner denna dag. Tanken var att jag skulle dra upp till Humlebadet och tillbaka, men jag var tvungen att revidera denna plan under färdens gång. Efter 2,5 km kände jag att det segade till lite, ungefär som att varvtalet dök. Aha! Blodtrycksfall igen! Och jag min dumfan hade ju tagit blodtrycksmedicin när jag vaknade vilket jag inte skall göra om jag skall ut och springa. Men jag hann inte så många hundra meter förrän denna känsla försvann och jag piggnade till igen. Men vis av erfarenheten bestämde jag mig ganska snabbt att korta ner rundan. Det blev inget Humlebad idag, utan jag växlade istället in på min gamla vanliga Kåhögsrunda. Safety first som det heter.

Resten av turen gick bra och till och med oförskämt bra och jag sprang på som det var en vanlig dag på jobbet. Lite putt på att jag inte fortsatte upp till Humlebadet, men beslutet var fattat och det var nog ändå ett bra beslut. Jag skulle ju gärna varit ute lite mer i solskenet och haft det gôtt men jag får nöja mig med 6,5 km. Det visade sig dessutom när jag kom hem och kollade in spektaklet på Garmin Connect att detta faktiskt var min snabbaste tur hittills i år. 7:38/km. Inte så snabbt tycker många, men för mig och i min värld är detta snabbt, speciellt då jag snittar på 79% av maxpuls. Det visar det jag känner, att Cordaronen mer eller mindre försvunnit ur kroppen, för jag känner mig allmänt piggare och känner inte av alla de biverkningsbesvär jag har haft. Möjligtvis lite blodtrycksfall då och då. Speciellt då jag reser mig upp för snabbt eller som idag, under träning. En bra och härlig avslutning på helgen blev det i alla fall. Jag är nog kanske på G igen?

 
2 kommentarer

Publicerat av på 6 april, 2015 i Träning

 

2 svar till “Annandagsspring

  1. Örjan Mattsson

    6 april, 2015 at 18:37

    ”Allmänt piggare” det är det viktigaste!
    Me like. 🙂

     
    • Ultrastefan

      6 april, 2015 at 19:36

      Jo, det börjar faktiskt kännas så… 🙂 /S

       

Kommentera

 
