RSS

Påsktur

04 Apr

Idag var Carina och jag ute på en cykeltur. denna gång körde vi inte på våra pendlarhojar. Nope! Idag blev det säsongspremiär för vår linjehojar. Carina på sin Cube och jag på min Focus. Vi tog bara en kortare sväng på 22 km. Vi körde över Bergsjön, ner mot Hjällbo, Gamlestaden och tillbaka via Utby. Samtidigt passade jag på att visa Carina den nya vägen Kenneth och jag tar hem från jobbet som också Hon fattade tycke för. Lite blåsigt men ett strålande solsken och 8 – 9 plusgrader gjorde det hela till en fin tur. Och vilken skillnad det var med linjecyklarna! Dagen till ära fick jag också inviga min nyinköpta actionkamera vilken gav ett riktigt bra resultat, bättre än väntat. Jag skall dock justera kameravinkeln lite för den pekade lite väl mycket ner i backen. Väl hemma satte vi oss på den soliga terrassen (det blev ju även terasspremiär) där det var 22 grader i solen och avnjöt varsin öl i hammocken. En perfekt avslutning på passet.

vlcsnap-2015-04-04-15h25m36s122

20150404_141552

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 4 april, 2015 i Diverse

 

Kommentera

 
