RSS

Vad rekommenderar tandläkaren?

02 Apr

I morse var jag nere på OK/Q8 och lämnade in bilen för service och däckbyte. Därifrån gick jag direkt ner till Kyrktorget i Partille och till Folktandvården dit jag fått en kallelse. Jag hoppades att bli kvitt min tandvärk, men icke. Den goda nyheten var att jag inte hade några hål. Den dåliga nyheten var att de kunde inte reda ut vad min tandvärk berodde på. Två tandläkare konsulterades. Den mest troliga teorin är tydligen att en tand håller på att dö och att pulpan är inflammerad. Men de kan inte pin-pointa vilken tand som är drabbad, de har två att välja på och de vill ju inte gå in och rotfylla förrän de vet vilken. Jag köper det argumentet, men under tiden får jag köra mina vanliga behandling – 2 alvedon och 1 voltaren så fort jag känner att värken kickar in. Sedan är det bara att bita ihop ordentligt (bokstavligt talat) de närmaste 15 – 30 minuterna. Så har det varit och så får jag fortsätta ett tag till. Varför skall man ha en enkel resa för? Och gissa vad min tandläkare rekommenderade (Ni som sett reklamfilmen)? Jajjemänsan – Sensodyne Sensitive.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 2 april, 2015 i Diverse

 

Kommentera

 
