RSS

Veckostart i moll

30 Mar

Det känns alltid lite konstigt att dra till jobbet efter en händelserik och upplevelserik helg. Euforikänsla tar slut lika snabbt som ett piskrapp. varför kan man inte få vara kvar ett tag och suga i sig allt detta? Som tur är, så är det en kort arbetsvecka och sedan påsk. En helg som på förhand är förstörd eftersom jag skall tvingas arbeta på annandag påsk, på grund av idiotiska beslut och en total avsaknad förmåga i att tänka. För min del kommer inte denna vecka eller till och med april månad att vara i någon form av Jippii-anda eftersom jag har ytterligare en helg att arbeta. men jag skall göra mitt bästa och ta till vara de korn av goa stunder jag kommer att få. dessutom hade jag två missade telefonsamtal på jobbtelefonen från igår. Vissa har fortfarande inte lärt sig att min jobbtelefon aldrig någonsin kommer med hem på icke tjänstetid. Jag tillhör inte dom som fått för sig att man alltid måste vara anträffbar.

Anhopningen av mail som mötte mig denna morgon både i vår supportlåda och i min privata låda, lämnar allt övrigt att önska.Så det är väl bara att börja peta i detta elektroniska plocke-pin.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 30 mars, 2015 i Jobb

 

Kommentera

 
