RSS

Veckans sista pendelcykling

25 Mar

I morse cyklade jag ut till jobbet för sista gången denna vecka. Jag börja känna att det blir lite segt, trots att morgonens tur gick oförskämt snabbt. I vanlig ordning säger kroppen ifrån vid uppförsbackar, då går systemet ner mer än lovligt och det behöver inte vara några våldsammare varianter av uppförsbackar. Så har det varit på den här modellen sedan min dissektion och så kommer det att vara framöver också. Inget att yla om, bara att hacka i sig. Det blev trots att det gick på 61 minuter en hel del stopp vid ljuskorsningar denna morgon, annars hade jag nog vräkt mig in under timmen. Vädret var OK, det var lite rått och kyligt i luften men vinden var snäll. Däremot kommer det inte att bli lika trevligt under hemfärden idag enligt prognosen. Motvind och snöblandat regn och då tar jag fram min lilla devis: ”endast det sämsta är gott nog”.

Efter denna dag skall det bli vila torsdag och fredag inför lördagens 12-timmars-spinning och det passar ju bra eftersom det skall vara skitväder dessa dagar. Minsann. Hittills har jag inte haft problem med hjärtarytmier (inte vad jag har känt i alla fall) – peppar, peppar… Jag hoppas att denna lovande trend håller i sig.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 25 mars, 2015 i Hälsa, Träning

 

Kommentera

 
