RSS

Stormig hemfärd

25 Mar

Alla på jobbet pratade under eftermiddagen om det annalkande skitvädret med regn, snö och blåst. Det var ju det sista jag ville höra. När jag och Kenneth startade hemfärden strax innan halv sex så regnade det. Att ta på sig regnstället från start var inget speciellt svårt beslut och jag skänkte under hemfärden en tacksamhetens tanke över detta mer än en gång. Det hela kryddades med en riktigt rejäl motvind som fullkomligt sög musten ur mig. Jag kunde knappt cykla framåt och min kropp svarade inte alls och det tvingade mig att stanna en gång för återhämtning och dricka lite vatten. Minsta lilla uppförslut och jag tvärdog. Kenneth gjorde allt för att hjälpa mig, gav mig en knuff och låg framme och tog lite vind, trots det ville kroppen inte jobba och det var läge att ställa om vredet till läge tjurskallighet. Jag var ganska övertygad om att blodtrycket inte var särskilt högt. Jag insåg mitt i allt detta elände hur jäkla lyckligt lottad jag är som kan cykla, springa, träna etc, (även om det inte går undan) till skillnad från många av mina olycksbröder- eller systrar. Så jag får vara tacksam för det lilla. Sådana insikter gör att det är inte läge att gnälla. Hemfärden tog nästan 1½ timma och vi snittade knappt 15 km/h, men hem kom jag. Nu blir det totalvila fram till lördag och Spinn of  hope.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 25 mars, 2015 i Hälsa, Träning

 

Kommentera

 
