RSS

TGIS

21 Mar

Thank God It’s Saturday! Äntligen helg. Sista halvan av den gångna veckan var verkligen seg och jag hade inge som helst ro i kroppen. Massa saker gjorde också at det inte blev träning. Endast en enda ynka pendelcykling i tisdags och genast kände jag mig som en usel soffpotatis. När jag vaknade upp idag hade jag inte den minsta lilla lust att träna överhuvudtaget men det var något som fick mig att dra utomhus ändå. Jag kände mig tjock, fet och uppsvullen (mer än vanligt) efter denna vecka och i går och i förrgår skötte jag inte maten heller. Detta i kombination med att jobbet var osedvanligt stökigt dessa dagar och det var en lätt hysterisk stämning stundtals.

Och se! I princip omedelbart jag tog mina första löpsteg så kändes det grymt bra och jag lade mig direkt  detta bekvämtempo jag brukar hitta. Pulsen låg klockrent där den skulle och det var ingenting som störde springandet. Det var bara att njuta, även om jag nu fick en brutal motvind den första halvan, som jag visste att jag skulle få i ryggen på hemvägen. Trots min fettokänsla kändes det ändå som om jag sprang framåt på ganska lätta steg (med mina mått mätt). Inte alls den där tunga klafsiga fotisättningen jag har haft. Det var verkligen en viss skillnad. När jag började fundera över detta kunde jag snabbt avfärda en viktminskning som orsak. Jag hade förvisso blivit starkare och fått bättre flås av cyklingen, med ändå. Till slut slog det mig att det trots allt kunde vara så att min Cordarone kanske till slut har släppt greppet om mig och det kunde förklara denna pigghet. Vad vet jag, men det är i alla fall min teori. För första gången sedan 15 juni förra året kunde jag nu genomföra ett löpass där snitttiden per kilometer var under 8 minuter, 7:43 närmare bestämt. Vid den tidpunkten förra året vägde jag lika mycket.

Naturligtvis är jag jättenöjd med detta och det ger inombords en underbar känsla att det hela är på väg åt rätt håll. Jag vågar inte jubla ännu, men jag käner mig optiksitiskt. Jag har haft allt för många käftsmällar och bakslag för att ta ut något i förskott. Men det ser onekligen bra ut.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 21 mars, 2015 i Hälsa, Träning

 

Kommentera

 
