RSS

Pendelcykling till jobbet

17 Mar

Efter en god natts sömn. 8,8 tim och 3,5 apnéer enligt min apparat kunde jag ge mig ut på morgonens pendelcykling, den första av två denna vecka. Som vanligt mötte Kenneth upp vid Willys i Sävedalen. Det var lite kylslaget denna morgon trots 2 plusgrader och klar himmel men den känslan försvann ganska snabbt när vi började att trampa på. Det blev en incidentfri cykling denna morgon med ett par längre rödljusstopp vid Munkebäck och Svingeln. Annars flöt cyklingen på riktigt bra. Jag har som vanligt stora problem när det blir uppför eftersom systemet inte kan pumpa runt blod i mig på ett vettigt sätt och jag vill inte heller belasta kärlen för hårt på grund av aortadissektionen. Därför är jag glad att ha 27 växlar på min Black Beauty. Jag är också ganska glad att vi inte har några ruggiga uppförsbackar heller på vägen in. Det är bara Götaälvbron och backen från Vågmästarplatsen till Wieselgrensplatsen som ställer till problem för mig. Trots att en del på forumet Cykla i Göteborg hävdar att sopning av cykelbanorna har startat, kan jag konstatera att på den vägen jag åker, från Partille till Arendal på Hisingen är det inte en enda meter som är sopad. Nu är jag i alla fall framme och skall köra hårt på jobbet idag.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 17 mars, 2015 i Träning

 

Kommentera

 
