RSS

Seg hemfärd

13 Mar

Äntligen fredag och äntligen är arbetsveckan slut och det blir dags att cykla hem. Strålande solsken och 9 plusgrader, men en ganska besvärande motvind. Jag gillar inte nordostlig vind när jag skall cykla hem. Och det blev segt från början men jag lyckades ändå hålla ett hyfsat tempo. Det märkliga var att jag kunde notera att pulsen sakta men säkert gick ner. Den hoppade inte upp och ner som vid en arytmi, utan låg stabilt. Så här var det hela vägen hem och jag blev allt tröttare. Jag kunde inte riktigt begripa mig på vad detta var. Det jag däremot kunde utesluta direkt var arytmier. Det slog mig under turen att detta helt enkelt var att mitt som föll. Ju mer pulsen gick ner ju segare lev jag. Nu var det inte fråga om något vingel utan det var helt enkelt vanlig hederlig seghet och det var inte värre än att jag slog av på takten och tog mig hem, övervakad av min medryttare Kenneth.

Nu sitter jag hemma och skrattar åt buskisen Hemvärn och Påssjuka och tar igen mig. Vis av dagens händelse kommer jag att ta en vilodag imorgon (hade planerat en kortare löpning då). Jag är i alla fall nöjd och har totalt sparat knappt en femhundralapp denna vecka på att cykla.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 13 mars, 2015 i Diverse

 

Kommentera

 
