RSS

Kylig morgoncykling

13 Mar

Dagens cykeltur blev den kyligaste i år. Termometern visade 3 minusgrader och jag fick det bekräftat av den stora termometern på Finngösaskrapan i Partille. Jag hade klätt mig därefter, trots det kände jag mig lite kall om fötterna vid framkomsten. Det blev en riktigt fin tur trots att den var ganska slitsam (det är ju fjärde dagen i rad jag cyklar). Jag är också tacksam för mina skivbromsar eftersom Västtrafik har fått för sig att man bara kör rätt ut från sitt garageområde utan att stanna, desuutom hade jag en annan incident vid centralstationen. Nu börjar det kännas i kroppen att jag cyklat fyra dagar, den är ju inte riktigt van vid sådana våldsamheter ännu. Det har dock svarat bra och jag börjar sakta känna att Cordaronen nu sakteliga släpper sitt grepp. Det är bara att hänga i nu när uppförsbacken börjar att plana ut lite. Striden går vidare…

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 13 mars, 2015 i Träning

 

Kommentera

 
