RSS

Flashbacks

03 Mar

Jag zappade runt igår och hamnade på kanalen TNT, där det pågick ett avsnitt av Cityakuten. strax efter jag kommit in visades en scen där en kille kommit in med hjärtstopp, trodde personalen och försökte rädda honom. Men det visade sig att han hade fått aortadissektion och helt plötsligt så slog allting tillbaka på mig. Jag såg scenariot att detta kunde hänt mig den 11 maj 2012 och kommer väl ihåg traumat. I TV-serien dog patienten på grund av fel diagnos och fel behandling. Tyvärr är detta inte fiction utan något som sker flera gånger om året även här i Sverige. Jag inser vilken tur jag har haft den dagen 2012 att jag hamnade hos en läkare på akuten som visste vad detta handlade om. Trots att jag bearbetat alla mina tankar och känslor, bland annat i min bok, så gick jag ner i en dipp och mådde riktigt dålitg ett tag efteråt, men det skadar inte att bli påmind. Efter ett löppass där jag fick rensa skallen känns det bättre.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 3 mars, 2015 i Hälsa

 

Kommentera

 
