RSS

Sista veckan

23 Feb

Idag vaknade jag upp till en regnig och blaskig stad, dessutom påbörjar jag min sista vecka där jag är sjukskriven halvtid. Det med lite blandade känslor. Det har på ett sätt varit bra med denna halvtidssjukskrivning men samtidigt har jag också upplevt den som ganska stressande. Det blir inte så mycket gjort på jobbet, samtidigt som jag behöver vilan. Återhämtningen är egentligen inte från själva hjärtablationen, återhämtningen är från hemskemedicinen Cordarone så jag känner mig väldigt kluven till denna typ av sjukskrivning.

Jag börjar nu, knappt en månad efter att ha satt ut Cordarone börjat märka vissa skillnader. Framför allt gäller detta sömnen. Jag har lättare att somna och sover länge när jag får sova ut. Nu kan jag sova fram till halv tio – tio. Innan vaknade jag halv åtta – åtta. Klarvaken. Mardömmarna har minskat kraftigt, även om jag har det stundtals. Men då hade jag mardrömmar i princip varje natt. jag kan också somna om ifall jag vaknar till under natten. Det hände inte innan, då jag var en varannan-natts sovare. Under träning är jag fortfarande ganska seg men jag kan däremot notera att min snittpuls har stigit ett par enheter utan att jag känt mig som mycket mer tröttare. Attackerna med illamående har försvunnit. Yrselanfallen, blodtrycksfallen och den allmänna tröttheten i kroppen sitter fortfarande kvar. Några hjärtarytmier har jag inte känt av, mer än några enstaka sekundlånga snurr (kan lika gärna vara dubbelslag). Jag har inte heller märkt något på pulskurvorna från mina träningspass (än så länge).

Det är som vitrockarna säger, att effekterna av medicinen sitter kvar länge, mycket länge. Närmare tre månader.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 23 februari, 2015 i Hälsa

 

Kommentera

 
