RSS

Segt löppass

22 Feb

Dagens löppass blev en apseg historia. Jag hade redan innan jag gick ut bestämt mig för att det skulle bli en längre distans än den sedvanliga Kåhögsrundan (6,5 km). Idag hade jag bestämt mig för att efter Kåhögsbron vika av åt höger och fortsätta mot Jonsereds fabriker. Det gjorde jag. Men redan efter Kåhögsbron var det segt, trots att jag inte på något sätt ”drog på”. Det märks att jag fortfarande inte är helt återställd efter allt hjärttrams. OK! Det är en sådan här dag, tänkte jag inombords. Jepps! Svarade min kropp. Som tur var denna gång, så hade jag med mig lite vätska. Annars vete sjutton hur det hade gått. Det var segt och det var verkligen styrfart med stort S. Sådant här gör verkligen att jag får klart för mig hur det ligger till där ute, utanför drömmarnas värld.

Hur som helst så kunde jag i alla falla hasa mig hemåt och jag kunde konstatera att jag gjorde årets hittills längsta runda – lite drygt 9 km. Ja det var jobbigt, men vägen tillbaka är inte lätt och kommer inte att vara lätt. Skall jag tillbaka dit jag vill då får jag också kliva utanför boxen några gånger. Inte mer med det. Även om det var ett skitpass, så är jag nöjd. Striden går vidare…

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 22 februari, 2015 i Träning

 

Kommentera

 
