RSS

Rapport från en uppförsbacke

17 Feb

Vilken jäkla dag! En dag jag bara vill glömma. Jag hoppade upp på cykeln och trampade in till jobbet. Det blev från början en kamp i att komma framåt. All energi var som bortblåst och jag kunde själv höra hur jag stönade högt av trötthet, dessutom mådde jag rejält illa. Vid Sävenäs insåg jag att detta inte funkade och vände helt sonika om efter 4 km cykling och masade mig hemåt. Även det blev en kamp och de sista 500 meterna gick på ren vilja. En förskräckt Carina undrade vad i hela friden som stod på och jag fick förklara. Det var bara att ta av sig cykelplatorna, ta en dusch och lägga sig.

Jag hann knappt inta en horisontell ställning förrän min tandvärk kom tillbaka. Bara att hoppa upp och ta två Alvedon och en voltaren. Tyvärr verkade dessa dåligt för värken höll i sig. Fattades bara detta. Det var bara att lyfta på luren och ringa Folktandvården i Partille och höra om de hade en akuttid, vilket de hade. Nu ramlade jag ihop i sängen och somnade på stört och vaknade upp en halvtimma innan jag skulle dit. Det visade sig inte vara något hål i gadden som jag trodde. Det kunde röra sig om en spricka i tanden eller en inflammerad nerv. Tandläkaren lade på klegg på tanden för att få bort smärtan (det hjälpte). Men när detta slits bort (och det kommer det att göra) kommer det nog att bli fråga om en rotfyllning. Tack för den. Hem igen och sova en snutt till. Vilken jäkla dag!

Striden går vidare…

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 17 februari, 2015 i Hälsa

 

Kommentera

 
