RSS

Vad händer med sjukvården?

11 Feb

Jag fick en förklaring till varför jag inte kommit till återbesök. Den kardiolog jag träffade i somras sjuksrev sig en vecka efter att vi hade träffats. Hon hade gått in i väggen (jag vet hur det känns). Nu pratade jag med en person inom sjkvården som känner henne och hon sa att det är nog tveksamt om hon kommer tillbaka över huvudtaget. Då är det verkligen högt vatten. Vidare berätade hon om att ytterligare tre kardiologer (överläkare) har kastat in handduken (väggat). Så Östra har blivit rejält dränerat på kardiologkompetens och de har fått avbka och omboka alla deras patienter till de stackare som är kvar på barrikaden och fajtas. Varför reagerar inte arbetsgivaren på sådant? De ser ju bara en penningbesparing och skiter i verksamheten. Återigen bevisa kommuner och landsting att de är dåliga arbetsgivare.Jag kan intet annat göra än att lägga den yttersta skulden på politiker. Det är lätta att fatta beslut om försämringar, inskränkningar och nerdragningar när man själv har sitt på det torra. Det skall bli intressant att se hur de reagerar när de själva blir äldre och sjuka. Då kommer det nog att ylas högt!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 11 februari, 2015 i Åsikter

 

Kommentera

 
