RSS

Sov dåligt

08 Feb

Så har jag suttit och kollat på melodifestivalen (igen). Startfältet var väl något bättre än förra året, även om skillnaden var marginell. För en gång skull gick de två låtar jag tyckte bäst om vidare till final. Att kolla på mello var väl det enda vi orkade med igår. Själv hade jag stora problem med at somna (igen) och det dröjde till strax efter klockan tre inatt innan jag kunde stänga ner systemet. Jag gick upp et tag och satte mig i arbetsrummet och tänkte ta en insomningstablett. Jag passade denna gång på att läsa Imovanes bipacksedel. Då såg jag att det klart och tydligt stod. Ät inte Imovane om du har sömnapné – Ridå! Jag fick ju denna medicin innan diagnosen ställdes. Där ser man. Det visar ju också att man skall alltid läsa igenom bipacksedeln! Inget undantag på det!

Jag vaknade knappt 6 timmar senare till en strålande fin dag. Det var i alla fall positivt efter en natts kass sömn och när jag väl somnade så hade jag mardrömmar (igen). Jag börjar mer och mer längta efter den där CPAP jag skall prova ut på sömnlabbet den 3 mars. Nu närmast skall jag låta frukosten sjunka för att sedan ge mig ut på en liten löptur. Det är ju i princip straffbart att inte ge sig ut när vädret är så fint.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 8 februari, 2015 i Hälsa

 

Kommentera

 
