RSS

Solskenslöpning

08 Feb

Dagens fantastiskt fina väder gjorde det upplagt för lite utomhusträning. Det är ju inte varje dagen solen skiner nu för tiden. Även idag blev det Kåhögsrundan (så oväntat). Men när jag skulle vika av hemåt och ta de sista 300 meterna som återstod av passet, flög fan i mig och jag fortsatte ner mot Partille och vek av vid pendeltågsstationen i stället. Därefter över Kyrkbron och tillbaka utmed Säveån. Den slingan blev blev ganska exakt 8 km. Jag kände mig inte tröttare än vad jag skulle gjort under en vanlig Kåhögsrunda, denna lilla extrabslinga är lättsprungen.

Vädret ute låg på ca 3 plusgrader och det var en måttlig vind. Väldigt bra förhållanden med andra ord. Det kändes bra och det var inga hjärtarytmier alls. Stundtals blev det lite segt men det släppte ganska snabbt. jag kunde också notera att snittpulsen ökade med ett par slag. Hur som helst är jag nöjd med övningen. Imorgon blir vilodag och sedan nya tag, då med cykeln.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 8 februari, 2015 i Träning

 

Kommentera

 
