RSS

Dagen efter

29 Okt

Hej alla bloggläsare,

Jo jag överlevde och jag tog mig igenom alla 25 timmarna. 5 månader och 21 dagar efter min aortadissektion. Det torde väl vara någon sorts rekord, eftersom jag misstänker att det in finns någon annan med min skada som kört 25 timmars spinning. Dessutom är vi från och med igår endast 3 personer som gjort detta – jag, Sara och nu även Roger. Har precis startat upp datorn på jobbet och skall kasta mig över veckans arbete. Men det är så mycket brus från detta dygn som är kvar. Så mycket tankar och så mycket känslor, framför allt det sistnämnda, som fortfarande rasar runt i skallen. Extra roligt var det dessutom, när det kom fram några läsare av denna blogg och hälsade. Sådant tycker jag är helt fantastiskt och även att man får ett ansikte på sina läsare. Så via denna väg, så vill jag hälsa tillbaka, ge Er en kram och tacka Er. Och även Ni andra läsare som inte var på plats detta dygna. Om Ni stöter på mig i något sammanhang, så kom gärna fram och säg hej. Det skulle vara jätteroligt.

När jag kommer hem efter jobbet idag skall jag sätta mig ner, få ner det hela på pränt. Då kommer en längre redogörelse och bilder från detta fantastiska dygn. Ett dygn som i år var mer en mental- och känslofylld resa för mig än fysisk.Det är verkligen en hel del intryck som behöver sjunka in. Jag är verkligen glad att jag klarade livhanken för dryga 5½ månader sedan. Så hav bara lite tålamod.

 
5 kommentarer

Publicerat av på 29 oktober, 2012 i Tävling

 

5 svar till “Dagen efter

  1. carina

    29 oktober, 2012 at 18:26

    Helt jäkla fantastiskt maken min! You’re one of a kind! *schmack*

     
  2. Jan

    30 oktober, 2012 at 21:48

    Bra jobbat 🙂 Ifall du dyker upp på Skövde 6 timmars i vår skall jag dyka upp och hälsa. Arbetar 25 meteter från ” mördarbacken” och bor tämligen exakt mitt emellan Boulognerskogen och IP där ultrafestivalen går av stapeln….

     
    • Ultrastefan

      30 oktober, 2012 at 23:41

      Då ses vi den 9 mars, för då går Skövde 6 timmars där. 🙂 Skall Du vara med själv?
      /Stefan

       
  3. Jan

    2 november, 2012 at 19:40

    Planerar så. Sprang mitt första 6 timmars i Karlstad nu i september. Dags att göra debut på hemmaplan 🙂

     

Kommentera

 
