RSS

Dagsarkiv: 29 september, 2014

Tungt vatten

Inte så kul att konstatera att vi inte hade vatten i kranarna (igen) när vi kom hem från jobbet. En huvudledning hade sprungit läck på Gamla Kronvägen på grund av alla vibrationerna i marken av allt byggarbete. Det är ju inte första gången det händer. Vi har upptäckt ett antal gånger att det har varit ”hosta” i kranarna. Så det var i bästa överlevnadsstil gräva fram en dunk och några pet-flaskor och bege sig till en vattenpost 400 m bort. Sedan bars det hem vatten. Lite extra styrketräning på kvällskvisten och lite wasser i bostaden.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 29 september, 2014 i Pensionärsliv/Vardag

 

Det man inte har i skallen…

….har man i byrålådan. Sitter nu på Kristinedals träningscenter. Jag skall ha ett möte där med min xtravaganza coach. Väl i tiden var planen att testa ett simpass och väl inne i omklädningsrummet upptäckte jag att simbrallorna inte varnedlagda i väskan. Så det var bara att lämna omklädningsrummet och simhallen med oförrättat ärende. Så i brist på någon vettigare sysselsättning får jag sitta här och blogga istället.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 29 september, 2014 i Hälsa/Rehab/Skador

 

Jag skall bli knivskuren!

HURRAAA!! Äntligen börjar jag se ljuset i tunneln och det är inte skenet som bedrar. Efter sju sorger och åtta bedrövelser (upphöjt till fyra) har jag nu äntligen fått utdelning på mitt stångande med Västra Götalandsregionen. Idag ringde jag hjärtmottagningens koordinator och fick beskedet att jag var inplanerad för en hjärtablation den 4 november (vecka 45). Dvs om lite drygt en månad. Som jag har väntat, slitit och gråtit för detta event. Jag känner mig bara totalt euforisk, dansar krigsdans och springer planlöst runt i kontorslandskapet med ett löjligt leende på läpparna. Det bästa utav allt är att jag skall ta ur min Cordarone en månad innan ingreppet, vilket innebär i princip nu denna vecka. Väntar bara på en bekräftelse från läkaren. Det skall bli underbart att få slippa den där grismedicinen, det kommer bli några stökiga veckor med flimmer framöver, men det tar jag mer än gärna. Nemas problemas. Nu jävlar…!!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 29 september, 2014 i Hälsa/Rehab/Skador

 

Dagen efter!

Det blev en lång, fantastisk men jobbig dag igår. Nu är bokmässan över och min bok är nu officiellt utgiven även om vi fick göra en abbrovinsch igår med en liten specialupplaga för att få ihop det hela. Tack igen Rita för den avgrundsinsatsen Du gjorde där, det var imponerande.

Det var inga större svårigheter att somna igår kväll och speciellt inte efter att vi hade knäckt en flaska champagne på Heaven23 som vi sköljde ner räkmackan med. Nu är jag tillbaka i verkligheten och i vardagen. På något sätt har jag nog, trots alla bildbevis, inte riktigt fattat vad som hände. En ganska omtumlande resa i i bokproduktionens värld är väl så att säga till ända. Jag vet inte vad som väntar runt hörnet men en översättning till engelska ligger längre bort i planeringen. Just nu skall jag bara varva ner lite. Efter det stundar andra projekt. Det största av dessa projekt är att få komma till skott med hjärtablationen och hitta tillbaka till någon anständig form av träning. Jag tänkte försöka ge mig på någon form av pendelcykling denna vecka. Men möte med Xtravaganza, läkarbesök och efterträff på förlaget kommer ha sitt att säga till om.

Det kommer att bli en liten småturbulent vecka, men det måste jag nog köpa. Den kommer att avslutas med lite jobb på söndag.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 29 september, 2014 i Diverse, Hälsa/Rehab/Skador