RSS

Pendelcykling

17 Apr

Jippii! Jag har cyklat till jobbet! Min första pendelcykling sedan den 24 februari! Det var ju ett tag sedan. Att cykla med betablockeraren funkade hyfsat bra. Jag går ju dessutom ner i dos med en tablett från och med idag och det lär ju dröja ett par dagar innan den nya dosen kickar in. Det var däremot ganska stånkigt över Göta älvbron, annars gick det bra. Dagen till ära cyklade jag på min nya Focushoj. Jag ville testa den på en längre sträcka och visst var det kanon att köra på den. Speciell efter en noggrann bikefit. Jag skall dock använda Nishikin för pendelcykling framöver. Men morgonens pass gav vid handen att jag kan börja dra igång lite mer på allvar. Ett härligt besked. Sakta skall jag också peta igång springandet nu, men det får jag hålla igen med så långe jag skall knapra betablockare. Tanken är inte att nöta kilometrar, utan mer att vänja kroppen vid denna medicin så att jag åtminstone kan upprätthålla en anständig träningsdos. Allt är ju en fråga om anpassning till gällande läge och hitta gränserna för vad jag kan göra. Dvs, skapa ett handlingsutrymme Hur som helst. Det känns jävligt skönt att få bli trött igen.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 17 april, 2014 i Träning/Tävling

 

2 svar till “Pendelcykling

  1. Örjan Mattsson

    17 april, 2014 at 11:57

    Trötthet p g a träning är oslagbart! 😉

     

Lämna en kommentar